Szereti a szépet - Őszi lakásdíszek házilag

avagy arra az emberre mondták, aki a gyertya hamvát lecsípte


Előző bejegyzésemben házilag készíthető őszi ajtódíszeket, kopogtatókat mutattam be. Ideje most a lakás belső felcicomázásával is foglalkozni egy kicsit.

Elsőként egy kis virágcsokrot készítettem szőlőlevelekből.


Csodálatos színű szőlő levelek


A frissen leszedett, tehát még nedvesség tartalommal rendelkező és így könnyen alakítható szőlőleveleket használtam. Először a levél fodros felső részét visszahajtottama levél fonákja felé, majd feltekertem az első levelet. Ezután pedig szépen sorban köré tekertem még pár levelet, hogy virágformát kapjak. A leveleknek a szárát is meghagytam, így ezeket használhattam a virágszárához. A szőlőlevél szárakat egy dróttal spirálisan összefogtam, ezzel egy jól formázható, tetszőlegesen hajlítható és tetszőleges hosszú szára lett a virágoknak. Ezután pedig zöld takarószalaggal (tape) körbetekertem a drótozott szárakat.  

Szőlőlevél helyett akár juhar levelek is használhatók.


Virágcsokor szőlőlevélből


A csodálatos már-már nyáriasnak nevezhető őszi időt a kertben lévő rózsáink kicsi, de sok virággal ünneplik. Olyan szépnek találtam ezt a kilenc szál rózsát, hogy egyszerűen csak pár csipkebogyót tettem melléjük és kész is volt egy kedves kis csokor. A csokorban a zöldet a rózsa levelei biztosították. Amikor vázát kerestem a csokorhoz, akkor jutott eszembe, hogy ha átlátszó üvegvázát használnék és a vízbe is becsempésznék pár bogyót azzal őszi jelleget adhatnék a csokornak. 




Rósza csipkebogyóval és tűztövisekkel


A tűztövisek másik részéből asztaldíszt készítettem. A tűztövis ágacskákat dróttal rögzítettem a szalma koszorú alapra.


Asztaldísz tüztövisből


A tűztövis élénk színei önmagukban is díszítenek. Önmagukban, esetleg némi zölddel kiegészítve nagyon látványosak. Még izgalmasabbá tehetjük az összhatást, ha más színűgés alakú terméseket társítunk a tűztövisek mellé.  A képen látható alkotásnál a három színű tűztövis ág mellé két hóbogyó ágat is tettem, hogy ezzel egy kis mozgalmasságot vigyek a kompozícióba.



Tűztövis ágak hóbogyóval

A tűztöviseket a hálőszobában helyeztem el, szerintem elég vidám hangulatot árasztanak.



Tűztövis ágak a hálószobában


Ősszel nem feledkezhetünk meg a leggyakoribb és legismertebb virágról, a krizantémről sem. A krizantém rendkívül tartós és rengeteg színben pompázó virág. Nagyon jól használható őszi virágtálak készítéséhez is. A nedves tűzőhabot pár percre vízbe raktam, hogy jól megszívja magát. A tűzőhabba először a zöld növényeket helyeztem el, ezzel meghatároztam a virágtál leendő formáját is. Borókát és borostyánt használtam. A varjúháj és krizantém virágok behelyezése után pár hóbogyó ágat is beletűztem, hogy az őszies hatást erősítsem.  Érdemes naponta egy kis vizet önteni a tűzőhabra, hogy a virágok sokáig megőrizzék szépségüket.



Virágtál krizantémból és varjúhájból

A következő díszhez aprófejű krizantémot és rókafarkat (díszparéj) és hamvaskát és szőlő levelet használtam. Váza helyett egy poharat fogtam, amit a sötét lilás szőlőlevelekkel befedtem. A szőlőleveleket egyszerűen gumigyűrűvel rögzítettem a pohárhoz. Aztán pedig a gumigyűrűt eltakartam a rókafarokból kötött masnival.


Őszi dísz krizantémből


Egyszerű, ugyanakkor mutatós asztaldíszt készíthetünk a különböző színű és formájú termések egymás mellé helyezésével. Egy nagy tányért először befedtem színes szőlőlevelekkel, majd erre helyeztem el a dísztököket, a narancseperfa zölt terméseit, gesztenyét, díszalmát, tűztövist, csipkebogyót.


Őszi dísztál termésekből


Bármilyen levelek, termések használhatók. Nagy előnye ennek a tálnap, hogy gyorsan, egyszerűen összerakható, bármikor átrendezhető. Más formájú, méretű, színű termések összerakásával más hangulatot érhetünk el.



Őszi dísztál termésekből


Az ilyen díszek elkészítése nem igényel különösebb kézügyességet, tudást. Nyugodtan vágja bele. Időnként rendezd át, tedd rá az újonnan begyűjtött terméseket. Garantált a sikerélmény!


További őszi díszek tekinthetők meg a Virágutazó Pinterest oldalon.