Szereti a szépet - Őszi tökös díszek házilag

avagy arra az emberre mondták, aki a gyertya hamvát lecsípte


Annyi ódát zengtem már az ősz szépségeiről, hogy ismét a képeknek szánom a főszerepet. A házilag készíthető őszi ajtódíszek  és lakásdíszek után szintén lakás dekorációkat mutatok, amelyek közös jellemzője, hogy az ősz egyik fontos termését a tököt használtam fel hozzájuk.

A dísztök tetejét levágtam, kanállal jól kikapartam a tök belsejét. A tök akkora méretű volt, hogy kisebb poharat jó szorosan bele tudtam illeszteni. Vizet öntöttem a pohárba és belehelyeztem a virágokból és zöldekből készített csokrot. 



Őszi tökdísz virágokkal


Az egyik fontos szabály, hogy a virágok leveleit mindig távolítsd el, hogy azok ne érjenek a vízbe, mert azok indulnak bomlásnak legelőbb. Mivel vízben állnak a virágok, elég tartósak. Két naponta azért nem árt pótolni az elpárolgott víz mennyiséget.


Őszi tökdísz virágokkal

Előfordul, hogy a dísztök nem akar egyenesen megállni. Ilyenkor sem kell csüggedni, egy kis kerek formába állítva stabilizálhatjuk. Itt én egy kis vesszőkoszorúba állítottam be a tököt, hogy biztosan ne dőljön fel. Ebbe a tökbe egyébként nem üvegpoharat, hanem műanyag palackot tettem. A palack alja pont akkora volt, hogy jól beszorult a tökbe, csak a magasságát kellett méretre vágnom.



Őszi tökdísz virágokkal

Természetesen ezeket a díszeket is lehetett volna nedves tűzőhabbal készíteni, de mivel pont találtam megfelelő méretű poharat, így inkább azt használtam.

Őszi dísz tök alappal


Persze nemcsak dísztököket lehet virágokkal díszíteni. A szép megtermett sünivalótökből is látványos dísz készíthető. Ehhez sokkal több és többféle virágra van szükség, hisz csak így kaphatunk tökéletes alkotást.


Őszi dísz tökkel

A szép narancssárga sütnivaló töknek is először le kell vágni a tetejét. A kivájt belsőbe beletesszük a felszivatott nedves tűzűhabot, majd ebbe szépen belehelyezzük a virágokat és a zöldeket. 



Őszi dísz tökkel

A tökök belsejét célszerű minél jobban kikaparni, hogy szinte csak a külső héja maradjon, mert így nem fog bepenészedni. Jó ötlet az is, ha a belső kikaparása után  hagyod szárazni a tököt és csak egy nap múlva díszíted fel.

 
Őszi dísz tökkel

Ha ezek elkészítését túl komplikáltnak találod és virágboltból sem akarod beszerezni, akkor javaslom, egy egyszerűen csak készíts egy ősz tálat a szép dísztökökből és egyéb őszi termésekből. Egy ilyen tál is nagyon jó őszi hangulatot tud sugározni.



Őszi dísztál tökökkel

Azért ha őszi tökös díszekről beszélünk nem szabad megfeledkezni a töklámpásokról sem.  A töklámpás eredetéről és készítéséről tavaly már írtam, itt elolvashatod.


További tökös díszeket találsz a Virágutazó Pinterest oldalon.