Látja az angyalkáját - Hozleiter Fanny, Mosolyka 1

avagy álmában mosolyog

Hozleiter Fanny, akiről mai bejegyzésem szól, nem csak álmában mosolyog. Fanny egész életét mosollyal, derűvel, optimizmussal éli. Igaza is van. Másként nem is lehetne a minden napok fájdalmait, kínjait, apró bosszúságait elviselni. Főleg nem egy kerekesszékben! Lehetne siránkozni, átkozni a sorsot, elkeseredetten a négy fal között belehalni az önsajnálatba, de Fanny ettől tartalmasabb életre vágyik és kemény munkával, kitartással meg is teremti magának. Mottója: "Panasz helyett sok nevetés...". 

Hozleiter Fanny, Mosolyka a fotópályázat nyertesének bögérjével

Mosolyka munkásságát elég jól ismerem, a blogjába is beleolvasok időnként és Facebook oldalán is rajongással követem bejegyzéseit. Igazán fantasztikus, életvidám lány, példaértékű kitartással, optimizmussal, élni akarással. Először az egy évvel ezelőtti  Frizbiben leadott riportban láttam. Aztán pár hónapja egy zebránál álltam meg az autómmal, hogy kis fürge kocsijával átengedjem. Kb. egy hónapja pedig összefutottunk a metrón. Ha már úgy hozta a sors, hogy pont abba a kocsiba szálltam, amiben Ő is utazott és pont mellé ültem le, meg is szólítottam. Nagyon jól elbeszélgettünk az élet apró dolgairól.

Amikor a Virágutazó Örömteli Pillanatok fotópályázathoz kerestem zsűritagokat elsők között Fanny neve és az Ő Te  döntesz bögréi, mint ajándékok villantak be az agyamba. Úgy gondoltam ki más lehetne jobb zsűritag, mint aki élete minden percét örömteliként éli meg. Aki mindig mosolyog, aki nem ismer lehetetlen. Aki öniróniával, de mindig pozitívan értékel mindent. Aki erejével, kitartásával hegyeket képes megmozgatni és aki soha semmit nem ad fel. Aki utat mutat másoknak, aki rengeteg embernek ad hitet, reményt. Aki minden új napra ajándékként tekint, még akkor is, ha ennek az ajándéknak a kicsomagolása nehézségekbe ütközik és a tartalma sem feltétlenül egy leányálom.

A napokban megjelenő új könyve körüli teendői miatt a zsűrizést nem tudta vállalni. Azt a kérést viszont örömmel fogadta, hogy készítsen bögréket a nyerteseknek.  
 

Mosolykás Te döntesz bögrék a fotópályzat nyrteseinek


A Te döntesz bögrék egyik oldalán a Te döntesz felirat alatt egy fancsali, szomorú száj látható. Másik oldalukon pedig a mosolygós arc vigyorog.  A bögrék iszonyatos eszmei értéket képviselnek. Fannynak az izomsorvadás miatt időnként olyan fájdalmai vannak, hogy alig tud egy üres bögért is megemelni. Minden egyes ilyen bögrében az összes fájdalmán túl végtelen szeretete, kitartása, életkedve is benne van. Azokon a napokon, amikor a bögréket készíti, sem gyógytornára, sem bulizni nem megy, minden erejét a bögrét megfestésére tartogatja.


A Mosolyka blogról egy kis idézet:
"Gyerekként folyamatosan kerestem azokat a dolgokat, amiben különleges vagyok. Vártam, hogy felfedezzék bennem a tehetséget valami iránt. Az nyilvánvaló volt, hogy az izomsorvadásom miatt nem leszek élsportoló vagy táncos, de reméltem, hogy fantasztikusan rajzolok, mesés énekhangom van vagy különös érzékem az állatokhoz. Bármennyire is kutattam, nem leltem semmi átlagon felüli képességre magamban."

Innen üzenem Fannynak: Igen is rendelkezel átlagon felüli képességekkel. Nézz körül egy kicsit jobban, ássál mélyebbre és vedd észre, hogy olyan kincs van a szívedben, lelkedben, amit csak nagyon kevés ember tudhat magáénak. Az egész lényed sugárzik és sugaraid eljutnak másokhoz is. Légy büszke rá, hogy ilyen különleges adottságokkal rendelkezel!
 

 Hozleiter Fanny, Mosolyka és Masni

Végszóként mindenkinek aki egy percre is elkeseredik álljanak itt Mosolyka őszinte, megszívlelendő szavai:
"Ha azt szeretném, hogy változzon az életem, a körülöttem lévő világ, akkor ahhoz nekem kell tennem lépéseket és nem mástól várni a csodát - ahogy ezt sokan teszik - így megyek tovább, mert a fantáziám sosem hagy el, újabb és újabb célokat tűz ki elém."