Hazája embernek, hol jól folyik dolga - Bródy János: Hej tulipán, tulipán

avagy csak azt a földet érzi az ember igazán hazájának, ahol emberhez méltó (anyagi) körülmények között élhet

Úgy tűnik a három, zsákjában meleget hozó férfi az idén nem tétlenkedett. A tavasz első csillagászati napján ragyogó idő, színesedő természet segíti a tavaszi fáradság leküzdését. Elődeink ezt a napot a fényünnepeként ünnepelték, most az időjárás is ünnepel. Keukenhof, a holland virágpark nyitása kapcsán egész héten a tavasz egyik legszínpompásabb virágairól,a tulipánokról írtam. Azt hiszem még egy dolog nem maradhat ki a tulipánok kapcsán, még pedig Bródy János Hej tulipán, tulipán dalszövege. A dalt Koncz Zsuzsa előadásában ismerjük, a szöveg pedig zene nélkül is megállja a helyét, akár a többi Bródy János szerzemény.

Tulipán

Bródy János: Hej, tulipán, tulipán
Az életem nem vidám
Édes íze keserű
Ritka vendég a derű
Azt mondta az én anyám
Ez a hely az én hazám
Ide jöttem világra
Remélem, nem hiába
Tiszta szívem szomorú
Mért kell ez a háború
Mért nem élünk csendesen
Békében, szégyentelen
Csalhatatlan nem vagyok
Mondom, amit mondhatok
Nem vagyok se rossz, se jó
Országos városlakó
Itt van az én otthonom
Becsülettel dolgozom
Amit tudok, megteszem
Mégsem jó az életem
Hej, tulipán, tulipán
Ez a hely az én hazám
Ide jöttem világra
Remélem, nem hiába.


Tulipán
 További tulipános képek nézegetéséhez kattints ide és ide.